Oldalak

2013. április 29., hétfő

Chevron lámpa DIY

Egy nagyon egyszerű átalakítást mutatok most: lámpafestést!


Bevallom, igazán izgalmasnak és sikkesnek tartom a cikk-cakk mintát, más néven az oly népszerű chevron-t.
Másik bevallani való, hogy gyűjtöm a kidobott lámpaernyőket. Nem igazán tudom megmondani, hogy miért, de ha látok egyet a kuka mellett, mindig elhozom. Van is vagy 6, pincében várakozó példány, azon túl, amik már a lakásban megtalálták a helyüket.
Persze nagyra törő terveim vannak velük, ilyen volt a chevron festése is.

Mindenképp az ernyő belső felét akartam festeni, és természetesen arannyal!!!!

Szóval kell egy lámpaernyő. Arany színű sprayfesték, és festésnél használt maszkolószalag. Esetleg egy nylon zacskó....
Ennyi!

A kiválasztott ernyőt szemmértékre leragasztottam cikk-cakk alakban a maszkolószalaggal.
Ez így elég vadul hangzik, de én nem szeretek számolgatni és méricskélni, csak úgy durr, bele a közepébe kezdeni...:) Hogy haladjon:P
Persze Férj ilyenkor morog, hogy nem lesz jó, meg nem így kéne hanem amúgy, és fogok még sírva könyörögni, hogy hozza helyre, amit elbarmoltam. Ez többnyire valóban így is szokott történni.....:P

De most szerencsém volt, és néhány igazítás után kijött ez az egyszerű forma, készen lettem a minta leragasztásával. Többször, alaposan lenyomogattam, volt, ahol két réteg szalagot is ragasztottam, hogy a festék véletlenül se juthasson olyan helyre, ahova nem kellene. Leragasztottam a fém alkatrészeket, merevítőket is.

(Azért 1-2 egyenetlen él így is lett, de csak nagyon közelről látszik, nem zavaró. )

Azoknak, akik szeretik a pontos, precíz munkát, ajánlom a gyökvonást és négyzetre emelést, ceruzával való bejelölgetést és ezek alapján való ragasztást. A többiek hagyatkozzanak nyugodtan a szemükre! ;)

Amikor a leragasztással elkészültem, az egész ernyőt belehúztam egy zacskóba., hogy elkerüljem a szálló sprayfesték illetéktelen helyre jutását. Karimánál rögzítettem 2-3 helyen a zacskót, és végre-végre nekikezdhettem a fújásnak!


Ez kb. 1 perces művelet, úgyhogy jól élvezzük ki, ha már előtte órákat bíbelődtünk a ragasztással;)
Fél méteres távolságot ajánlatos tartani a felülettől, hogy egyenletes legyen a festék szóródása, ne legyenek megfolyások.  Ha tényleg mindent jól leragasztottunk, akkor nyugodtan  fújhatjuk a festéket, nagy köröket leírva a lámpaernyő felett.


Némi száradás után, de még viszonylag frissen eltávolítottam a ragasztószalagot, nehogy magával rántson a megszilárdult festékből is.



Végleges száradás után fel is került a helyére, az előszoba mennyezetére.
 Az eredmény megfelelt a várakozásaimnak:)

nappal és éjjel
Így néz ki a végeredmény, az arany harmonizál a tükörkerettel, a geometrikus minta pedig kicsit ellensúlyozza a sok madárkát;) És még egy kidobott holmi, ami nálunk új életre kélt!

Öröm ránézni!

 Mindenkinek bátran ajánlom, hogy vágjon bele, igazi öröm ránézni egy jól sikerült saját készítésű tárgyra a lakásban!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése